پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری اگرچه باعث بیکاری بسیاری از اقشار جامعه شده، اما فرصت‌های زیادی برای برخی دیگر به وجود آورده است تا به کارهای نوین و خلاقانه‌تری روی بیاورند. از جمله کارهایی که طی چند دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، کسب و کارهای اینترنتی هستند.این مشاغل به افراد خدمات مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله: اطلاع‌رسانی و اخبار، فروشگاه‌های آنلاین، سایت‌هایی جهت دانلود رسانه و… هرکدام از این بخش‌ها نیز به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند و در نهایت همه‌ این شاخه‌ها به یکدیگر متصل هستند.
اگر به دورکاری توجه شود و به آن بها داده شود می‌تواند مشکلات مربوط به بیکاری را در بین همه اقشار جامعه برطرف کند. همانطور که می‌دانید دورکاری و آزاد کاری جذابیت‌های زیادی می‌تواند داشته باشد زیرا یک فریلنسر یا آزادکار توانایی این را دارد که رئیس خودش باشد و در انجام کارهایش آزادی نسبی دارد. به طور کلی اگر این شغل تا این حد دارای محبوبیت نبود، 35 درصد از مردم جهان خود اشتغالی را انتخاب نمی‌کردند. دورکاری به خصوص برای افرادی که روح بلند پروازانه دارند و خلاق هستند بسیار مناسب است و می‌توانند رویا‌های خود را با استفاده از این کار تحقق بخشند. البته دورکاری نیز مراحلی دارد که یک فریلنسر برای موفقیت بیشتر در این زمینه باید انجام دهد، از جمله این مراحل عبارت است از:
1. در این زمینه تحقیقات انجام دهید برای این که به یک آزاد کار موفق تبدیل شوید ابتدا باید در مورد این شغل تحقیقات کافی داشته باشید، فقط صرف این که شما دورکار هستید دلیل نمی‌شود خانه‌نشینی کنید، توجه داشته باشید شما یک کارآفرین هستید پس مثل یک کارآفرین رفتار کنید. نسبت به زوایای کار خود آگاهی کافی داشته باشید و بعد وارد کار شوید. مثلا این کار چقدر برای شما هزینه برمی‌دارد؟ همچنین از قبل ضوابط قانونی و باید و نبایدهای این کار را در نظر بگیرید، سپس وارد آن شوید.
2. پول‌تان را سازماندهی کنید شما در صورتی یک فریلنسر موفق خواهید شد که بتوانید درآمد خود را مدیریت و سازماندهی کنید، حتی قبل از شروع کار نیز باید پولهای خود را از قبل مدیریت کرده باشید. باید بدانید برای نرمافزارهای مربوطه تا چه اندازه لازم است هزینه کنید، تا آنجایی که میتوانید سعی کنید از نرم افزارها و برنامههای رایگان و در دسترس عموم استفاده کنید. این کار به شما اجازه میدهد بودجه خود را بهتر سازماندهی و گردش پول خود را مانند افراد حرفهای مدیریت کنید.
3. زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید اگر هدف شما برای انجام این کار این است که ساعت رسمی و برنامهریزی شده برای کار کردن نداشته باشید پس بهتر است به کل دست از کار کردن بردارید زیرا برای این که یک آزادکار موفق باشید باید یک برنامهریزی درست و اصولی برای کار خود داشته باشید، البته این به آن معنا نیست که کل روز خود را به این کار اختصاص دهید زیرا در آن صورت به سلامت جسمی، روابط شخصی و همچنین کیفیت کار شما نیز لطمه وارد میشود، پس سعی کنید برای کار خود یک زمانبندی معقول و منطقی داشته باشید (برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌شود).
4. گذار را آهسته انجام دهید شما باید قبل از اینکه که کار اصلی خود را ترک کنید، درباره این شغل مطالعه و تحقیقات کافی داشته باشید، سعی کنید این مرحله گذار را ناگهانی انجام ندهید تا تحت فشار روانی قرار نگیرید. سعی کنید ابتدا این شغل را به عنوان شغل دوم در نظر بگیرید و سپس آهسته آن را جایگزین شغل اصلی خود کنید. انتخاب زودهنگام و ناگهانی این شغل و استعفای سریع از شغل خود می‌تواند شما را از لحاظ روانی تحت فشار شدید قرار دهد و در مواردی ممکن است برای شما پشیمانی به بار بیاورد.

شاخه‌های مختلف دورکاری

حرفه‌هایی که معمولا افراد به صورت دورکاری انجام میدهند شامل: مترجمی، طراحی، نویسندگی آگهی‌های تجاری و تبلیغاتی، عکاسی، ویراستاری، برنامه‌نویسی، بازاریابی و مشاغلی از این قبیل است.
درآمد یک آزادکار به دو عامل بستگی دارد
اول: دانش و تخصص فریلنسر در زمینه‌ی کاری خود
دوم: چگونگی انتقال این تخصص به دیگران
این دو عامل از مهم‌ترین عوامل کسب درآمد در دورکاری است ولی درآمد یک فریلنسر به عوامل دیگری مانند تخصص او و کاری که انجام می‌دهد نیز بستگی دارد.

فریلنسرها به چه صورت کار می‌گیرند؟

استخدام شدن تحت عنوان فریلنسر راه‌های گوناگونی دارد، که بستگی به تخصص شما در زمینه‌های گوناگون فریلنسینگ نیز دارد. ساده‌ترین و نزدیک‌ترین راه برای استخدام شدن به عنوان یک فریلنسر این است که رزومه خود را در اختیار سایت‌های آنلاین استخدام فریلنسر قرار دهید.
البته برخی از وبسایت‌ها و حتی صفحات شبکه‌های مجازی نیز در دوره‌های مختلف اقدام به انتشار آگهی استخدام فریلنسر در زمینه‌های مختلف می‌کنند و شما با مراجعه به این سایت‌ها به راحتی می‌توانید رزومه خود را برای آن‌ها ارسال کنید.
قطعا در صورت پذیرفته شدن رزومه شما، آن‌ها با شما تماس خواهند گرفت تا پس از یک مصاحبه حضوری یا غیرحضوری شما را استخدام کنند. برای ساخت رزومه کاری حرفه ای نیز می‌توانید استفاده کنید.
یک پیشنهاد عالی برای ایجاد رزومه
اگر یک فریلنسر تازه‌کار هستید و نمونه کاری در اختیار ندارید، برای شروع کار خود از دوستان و نزدیکان خود بخواهید که اگر پروژه‌ای در اختیار دارند، بخشی از آن یا همه‌ آن را به شما بسپارند. در ابتدا حتی اگر امکان درآمدزایی برای شما نیست، رایگان هم این کار را انجام دهید. با کارهایی که انجام می‌دهید، می‌توانید رزومه‌ خود را از نظر نمونه کار غنی کنید. با استفاده از این روش خودتان نیز تجربه‌هایی برای بهتر شدن کار‌های بعدی کسب می‌کنید (برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌شود دلایل روی آوردن افراد به آزادکاری
مردم به دلایل مختلفی آزادکار بودن را انتخاب می‌کنند. خوبی این کار این است که اگر کسی از کار خود بیکار شود می‌تواند یکی از شاخه‌های فریلنسینگ را انتخاب کند و بدون مشغله ذهنی مشغول به کار شود. بنابراین کسانی که از شغل خود به هر دلیلی استعفا داده‌اند یا اخراج شده‌اند معمولا به این کار روی می‌آورند. همچنین کسانی که از کار کردن به وقت اداری ناراضی هستند و می‌خواهند رییس کار خود باشند تا به آن‌ها امر و نهی نشود به سراغ این کار می‌آیند تا زمان خود را خود مدیریت کنند و خود مسئول کار‌های خود باشند.
همچنین پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام به تغییر مسیر شغلی خود با شرکت در آزمون مسیر شغلی از اینکه واقعا برای فریلنسری مناسب هستید مطمئن شوید. این آزمون به شما کمک زیادی می‌کند تا علایق شغلی خود را بهتر بشناسید.
آخرین دلیل و البته یکی از مهم‌ترین دلایل روی آوردن به این کار، وجود امکان پیشرفت در این کار است. پس اگر شما هم نمی‌خواهید درآمد یکسان داشته باشید و دلتان می‌خواهد در کاری که انجام می‌دهید همواره پیشرفت داشته باشید و درآمد شما نیز با کسب تجربه توسط شما بیشتر شود این کار بهترین گزینه برای شماست!

منبع سایت کاربوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00