برای رزرو و قت مشاوره لطفا در لینک زیر پیام دهید… خوشحال می شویم که در مسیر رشد و توسعه فردی و شغلی در کنار شما باشیم

ارسال پیام برای رزرو جلسه 

منتورینگ برای کمک به پیشرفت مردم مؤثر است. رابطه ای که به منظور ایجاد اعتماد به نفس و پشتیبانی از مراجع طراحی شده است ، بنابراین آنها می توانند کنترل پیشرفت فردی و شغلی خود را به دست گیرند

منتور باید تکنیک کوچینگ را بداند، بتوانند خوب گوش کند ، سؤالاتی بپرسد که مراجع را به چالش کشیده و مسیر عملی را در رابطه با پیشرفت خود شناسایی کند. تعریف زیر یک بینش مفید را ارائه می دهد:

منتور مدیر مستقیم مراجع نیست و مسئولیت مستقیم در مورد عملکرد کار مراجع را ندارد ، اما مسئولیت حمایت و تشویق مراجع برای دستیابی به اهداف فردی خود بر عهده دارد و راهنمای انگیزشی برای مراجع در سفر زندگی او خواهد بود.

منتور و نقش آن در منتورینگ

منتورینگ را می توان برای انواع مختلف موقعیت ها و نقاط مختلف در زندگی کاری و شخصی استفاده کرد:

  • راهنمایی برای فرد جدیدالاستخدام

  • افرادی که برای ارتقا شغلی تلاش می کنند

  • کارمندانی که نقش خود را در بخش یا در سازمان تغییر داده اند

  • کارمندانی که در حال یادگیری در دوره های آموزشی جدید هستند

  • تغییر در پست های شغلی ، پس از تغییر ساختار

  • برای توسعه حرفه ای مداوم

منتور در فرهنگ لغت آکسفورد به عنوان “مشاور متخصص، با تجربه و قابل اعتماد” تعریف شده است.. نقش شما به عنوان منتور موارد زیر را شامل می شود:

  • گوش کن

  • برای کمک به توسعه درک شما و مراجع از یک وضعیت موجود سؤالاتی بپرسید

  • ارائه اطلاعات و دانش و به اشتراک گذاری شبکه های غیررسمی

  • ارائه مشاوره پیشرفت شغلی

  • ارائه دیدگاه های مختلفی

  • پشتیبانی و تشویق

  • ارائه بینشی در مورد کار و حرفه خود

  • راهنمایی و مشاوره در مورد مدارک تحصیلی

  • یک تابلوی صدا باشید

  • یک دوست مهم باشید

  • مدیریت بر خود را تشویق کنید

  • به مراجعان کمک کند تا زمینه های توسعه را شناسایی کنند

به عنوان منتور این فرصت را خواهید داشت تا از تجربه و دانش خود به شیوه ای تسهیل آمیز برای حمایت از پیشرفت مددجو استفاده کنید. با این حال ، مسئولیت عملی شدن کارها و اجرای برنامه ها در درجه اول بر عهده سرپرست و مدیر مستقیم است نه با منتور.
منتورینگ می تواند به طرق مختلف و تحت شرایط مختلف انجام شود

  • یک فعالیت خارج از خط است – این وظیفه نیست که توسط مدیر مستقیم انجام شود اگرچه مکالمات منتورینگ می تواند بخشی از فعالیتهای روزانه شود و همیشه لازم نیست که برنامه ریزی جداگانه ای برایش داشته باشید

  • با کار و شغل مرتبط است

  • فردی است – هر رابطه منحصر به فرد است

  • مردم محور است

  • سیستم بازخورد را فراهم می کند – بازخورد برای منتورینگ بسیار مهم است و ابزاری عالی برای تقویت و تعبیه یادگیری است

  • تمرکز گسترده ای دارد – باید نیازهای مراجع و مراجع را تأمین کند

  • منحصر به فرد نیست – اما در واقع مکمل سایر روش های یادگیری است

در بعضی مواقع ممکن است احساس کنید که به عنوان منتور به حمایت احتیاج دارید. ممکن است شما با یک مراجع سخت روبرو شوید و مطمئن نیستید که چگونه به او نزدیک شوید. طیف وسیعی از روشهای پشتیبانی برای  منتورها قرار دارد.

  • همکاران مشابه کمک بگیرید

  • برای خود مراجع خود داشته باشید

  • با تیم توسعه و آموزش سازمان همکاری کنید

  • باید درک خوبی از نقاط قوت و نیازهای توسعه خود داشته باشید.

  • شما باید بدانید که چگونه منتورینگ را انجام دهید

  • شما باید اعتبار شخصی و حرفه ای داشته باشید.

  • شما باید مایل باشید و قادر باشید زمان کافی را به مراجع خود اختصاص دهید تا پشتیبانی و راهنمایی را ارائه دهد.

  • شما به مهارتهای ارتباطی عالی نیاز دارید و قادر خواهید بود ایده ها و احساسات دیگران را درک کنید

  • باید شنونده خوبی باشید.

  • توانمندسازی افراد

  • شما باید بتوانید محیط کاری ایجاد کنید که در آن بی خطر باشد افراد چیزهای مختلفی را امتحان کنند و به آنها اجازه می دهد از راه های مختلف مشارکت کنند.

  • توانایی درک دیگران

  • تجربه رشد و توسعه دیگران

  • خلاقیت و یافتن راههای جدید انجام کارها و روشهای مختلف

  • توانایی همدلی با دیگران.

  • آمادگی خود را برای درک چشم اندازها ، رویکردها و احتمالاً سوابق روانی مختلف آماده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00