هدایت فرآیند توسعه انسانی است که شامل تعامل ساختاری، متمرکز و استفاده از استراتژی‌های مناسب، ابزارها و تکنیک‌های مناسب برای ترویج تغییر مطلوب و پایدار برای منافع سهامداران و به طور بالقوه برای سهامداران دیگر است. استفاده از آموزش به رشد ادامه می‌دهد. در سراسر بخش‌های اقتصادی، تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌ها از مربیان برای حمایت از پرسنل خود در مراحل مختلف در حرفه خود استفاده می‌کنند و افراد در مراحل مختلف زندگی خود نیز به دنبال حمایت از یک مربی هستند. این مربی به عنوان وسیله نقلیه قدرتمند برای افزایش کارایی، دستیابی به نتایج و بهینه‌سازی کارایی شخصی شناخته می‌شود.

همانطور که این حوزه پیشرفت کرده‌است، مدل‌های آموزش در زمینه‌های گسترده‌تر به کار گرفته می‌شوند، که با گروه‌های مشتریان متنوع و با رسانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. افراد حرفه‌ای از حرفه‌های گوناگون و اغلب از زمینه‌های چند رشته‌ای می‌آیند. آن‌ها به طور مداوم ابعاد جدیدی را از طریق اقتباس از مفاهیم، ایده‌ها و ابزارهای عملی که در “خانه” خود ایجاد شده‌اند، به زمین می‌آورند. این امکان وجود دارد که با مربیان روبرو شویم که فلسفه و شیوه‌های مربیگری آن‌ها بسیار ناچیز خواهد بود، هر چند که اهداف و اهداف آن‌ها ممکن است مشابه باشد.

در این کتاب، ما می‌دانیم که مربیگری یک رشته کاربردی کاربردی است که دارای ریشه‌های عقلانی در دامنه‌ای از رشته‌ها است: روان‌شناسی اجتماعی؛ نظریه یادگیری؛ تیوری توسعه انسانی و سازمانی؛ و فلسفه وجودی و پدیده‌شناسی، به نام تنها چند نمونه. این تنوع باعث ایجاد فرصت‌های هیجان‌انگیز برای تعامل معنی‌دار و متقابل می‌شود.

غنی‌سازی، به ویژه برای مبتدیان در زمینه و برای کاربران آموزش، پتانسیل اغتشاش را نیز به همراه دارد. سوالاتی که ممکن است پرسیده شود عبارتند از: تفاوت بین مربیگری وجودی و مربیگری بر روی راه‌حل چیست؟ یک مربی عملکرد به طور متفاوت از یک مربی رشد چه کار می‌کند؟ آیا می‌توان مربیگری psychodynamic را با هدایت زندگی مقایسه کرد؟ آیا مربی آموزش‌دیده می‌تواند انتخاب خوبی در آموزش حرفه‌ای داشته باشد؟ تاکنون هیچ کتاب مرجعی در این زمینه وجود نداشت که بتواند به افراد حرفه‌ای و سایر ذینفعان کمک کند تا پاسخ جامعی به این نوع سوالات پیدا کنند. در این کتاب ما قصد داریم این شکاف را با روشن سازی نه تنها تفاوت میان رویکردهای نظری برای آموزش بلکه همچنین تفاوت‌ها و پیوندهای بین این دیدگاه‌ها در رابطه با ژانرهای و زمینه‌های مربیگری، بررسی کنیم.

در این مقدمه سه بخش وجود دارد. بخش اول، مربیگری را از لحاظ هویت، تعریف و نقش در سازمان‌ها مورد بحث قرار می‌دهد. در بخش دوم، پایه دانش آموزش را مورد بحث قرار می‌دهیم و نظریه آموزش بزرگسالان را به عنوان یک سنت نظری مهم تحت عنوان coaching معرفی می‌کنیم. در بخش سوم ساختار ماتریس کتاب را توضیح می‌دهیم و با خلاصه مختصری برای هر بخش نتیجه‌گیری می‌کنیم.

ادامه دارد ……………

مترجم: محبوبه مظاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00