مربی  شغلی  شخصی است که به دیگران در راستای پیشرفت کار در  جهت رسیدن به اهداف ایده آل و موفقیت در استراتژی های بلند مدت  شغلی  کمک میکند.

مدیر یا سوپروایزر سازمان استخدام کننده شما ممکن است که نقش مربی  شغلی  را برای شما ایفا کند یا اینکه شرکت شما شخص مشخصی را از افراد نیروی انسانی به این کار اختصاص میدهد.

بعضی از افراد حرفه ای همچنین ممکن است که مربی های  شغلی  را از خارج از سازمان را استخدام کنند که باعث افزایش توانایی و بالارفتن سطح مهارت حرفه ای آنها میشود.

مربی شغلی

مربی mentor:

یک مربی  شغلی  خوب فقط نحوه انجام کارها را بیان نمیکند بلکه توضیح میدهد که چرا فرایندها و عملکرد شخصی در رفتار حرفه ای شما (کار حرفه ای) لازم است و دارای  چه مزیت هایی  میباشد که موجب موفقیت شما میشود. مربی  شغلی  به تشخیص فرصت های حرفه ای و پیشنهادات و ارائه جهت هایی به شما که چگونه بهترین روش را برای

پروژه های مختلف را انتخاب کنید و همچنین در روابط  شغلی  و نقشه ها و برنامه ریزی   شغلی  به شما کمک میکند.  مربی  شغلی  همچنین به برنامه ریزی استراتژی در جهت  بهبود کارایی و راندمان در زمینه های خاصی ایفای نقش میکند.این روش به افراد کمک میکند تا متوجه این امر شوند که چرا باید آن کار را انجام دهند.

انگیزه motivator:

 برای اینکه در مسیر  شغلی  حرفه ای خود موفق باشید نیاز دارید که در مورد کار و مهارت ها و توانایی های خود انگیزه داشته باشید تادر مسیر حرفه ای خود پیشرفت کنید. یک کمک مربی خوب به شما در تعیین انجام دادن کارمناسب کمک میکند و نقاط قوت شما را تقویت میکند. از سوی دیگر کمک مربی نقاط ضعف شما را مشخص کرده و به شما متذکر میشود که در چه زمینه هایی نیاز به ارتقاء و پیشرفت دارید.

هدف گذاری goal-setter:

یک کمک مربی به شما به واسطه هدف گذاری کمک میکند تا در مراحل کار حرفه ای خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید و هچنین به شما در جهت مشخص کردن اهداف بلند  شغلی تان تا رسیدن به حصول نتیجه یاری میرساند.یک کمک مربی در تعیین اولویت ها و زمان بندی آنها و برنامه ریزی تا رسیدن به اهداف شما با تمام تمرکز و جدیت در مسیر صحیح یاری میرساند. علاوه بر این با برگزاری جلسات منظم مسیر پیشرفت شما را ارزیابی میکند. یک کمک مربی خوب در زمان های نیاز به منظور ارزیابی شرایط  شغلی  در کنار شما خواهد بود و مشکلات را ریشه یابی و استراتژی های مناسب را برنامه ریزی میکند.

اعتماد سازی  confidence builder:

 درست همانند یک مربی فوتبال که موجب هیجان و شور بازیکنان در بین دو نیمه میشود یک کمک مربی خوب به شما کمک میکند که با انگیزه روی کار خود تمرکز کنید. اوشنونده خوبی میباشد و نقاط مثبت شما را تشخیص میدهد و مسیر حرکت شما را بررسی میکند. علاوه بر این به شما گوشزد میکند که رفتارهایی  که به نفع و پیشرفت شما نیست تغییر داده یا بهبود بخشید. کمک مربی به شما کمک میکند چنانچه برنامه ریزی اولیه برای شما مفید واقع نشده باشد مسیر جدیدی را برای شما ترسیم کند.

مترجم: محبوبه مظاهری

سایت مربیان شغلی

 

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00