منتورینگ رابطه یک به یک بین منتور (یک فرد با تجربه و متخصص) و یک منتی (تازه وارد یا یک فرد کمتر تجربه شده) است. چنین ارتباطی ثابت می کند که برای پیشرفت شغلی منتی بسیار مفید است زیرا وی دائماً توسط منتور خود راهنمایی می شود.

در اینجا برخی از فواید منتورینگ در پیشرفت شغلی منتی ذکر شده است:

بدست آوردن تجربه

در طول جلسه منتورینگ تجربیات شغلی زیادی بدست می آورید. شما می توانید مهارت های مرتبط با حوزه خود را توسعه دهید و جلسات منتورینگ برای پیشرفت شغلی شما بسیار مفید است. همچنین می توانید منتور خود را به عنوان الگوی نقش خود در نظر بگیرید و از موفقیت وی الهام بگیرید.

دریافت بازخورد مناسب

با ارائه بازخورد مناسب در زمینه های اصلی مانند مهارت های بین فردی ، ارتباطات ، دانش فنی ، مهارت های رهبری و روابط اجتماعی ، یک منتور می تواند تغییر چشمگیر در حرفه منتی ایجاد کند.

رشد حرفه ای

دانستن مهارت های حرفه ای برای پیشرفت در حرفه ، از مهمترین مزایایی است که شما دریافت می کنید. سپس می توانید بر مهارتهایی که فاقد آنها هستید ، تمرکز کنید ، آنها را با گذشت زمان توسعه دهید و حرفه خود را ارتقا دهید.

رشد فردی

اگر منتور همانند یک دوست یا همکار نزدیک است ، این مزیت را به شما می دهد زیرا شما را در زندگی شخصی و اجتماعی راهنمایی کند. حفظ تعادل بین زندگی حرفه ای و شخصی بسیار مهم است و منتور در انجام آن به شما کمک می کند.

شبکه سازی

یک منتور ممکن است ارتباطهای حرفه ای و اجتماعی تری داشته باشد و به شما در ایجاد برخی از موارد کمک کند که مطمئناً به نفع حرفه شما خواهد بود. او ممکن است برخی از افراد با نفوذ در سازمان شما را بشناسد و آنها را به شما معرفی کند.

سازگاری با فرهنگ سازمان

در مورد قوانین ناگفته و ضمنی سازمان که برای موفقیت مهم است ، اطلاعات کسب کنید.یک منتور می تواند در مورد فرهنگ سازمان ایده بهتری به شما ببخشد بنابراین ، می توانید سرعت با فرهنگ سازمانی، خود را تطبیق دهید.

اشتراک گذاری تجربیات شغلیشما یک گوش دوستانه دارید که با آنها می توانید تمام ناامیدی ها و مسائل مربوط به سازمان را در میان بگذارید. او ممکن است راه حل هایی برای مسئله ارائه دهد ، اما آماده است تا به ناامیدی ها نیز گوش دهد. موفقیتهای سازمانی خود را در کنار همه ناامیدی ها نیز به اشتراک بگذارید.در محل کار ، به کارمندانی با سرعت بالا نیاز است که بتوانند مطالب را با سرعت بیشتری یاد بگیرند ، بیاموزند و مجدداً یادآوری و بروز کنند. منتورینگ می تواند یکی از راه های تسهیل در یادگیری و پذیرش ایده های جدید باشد. کلیدی برای موفقیت شغلی و عملکرد بهبود یافته …………..

امروز منتور خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00