فردی که از تکنیک منتورینگ استفاده می‌کند منتور نام دارد.

منتور فردی متخصص و حرفه‌ای در یک‌ رشته خاص است که دانش عمومی و تخصصی ، مهارت، تجربه و بیش از ده سال سابقه کار در آن رشته تخصصی و حرفه را دارد که از تکنیک‌های کوچینگ، آموزش، مشاور و روانشناسی برای کمک به مراجع خود استفاده می‌کند و در ابتدا، گزارش وضعیت موجود و در پایان گزارش توسعه عملکرد را ارائه می‌دهد و بخاطر داشتن سابقه کار و مهارت بالا دقیقا می داند که در هر شرایط و زمانی متناسب با حال مراجع از کدام تکنیک برای حل مشکل اواستفاده کند.

منتور در کنار مراجع قرار می‌گیرد، عملکرد او را بررسی و عارضه‌یابی می‌کند و از دور و فراتر از درخواست و دیدگاه مراجع، او را مشاهده کرده و سپس بر اساس موضوع موردبحث یا بررسی، از مناسب‌ترین تکنیک برای بهبود رفتار و عملکرد او استفاده می‌کند. گاهی آموزش می‌دهد، گاهی مشاور می‌دهد و گاهی مراجع را کوچ می‌کند.

منتورهای زندگی یا منتورهای سازمانی بر اساس قرارداد منعقد شده، روزها و ساعت‌ها در کنار مراجع قرار می‌گیرند تا فرد را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برسند و نقشه راهی برای رسیدن به وضعیت ایده ال ترسیم کنند. حتی گاهی منتور با مراجع زندگی می‌کند تا بتواند تمام عادات و رفتارش را بشناسد. نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط منفی را بهبود ببخشد. ضعف‌ها را بشناسد و برای تقویت یا رفع آن‌ها راه‌حل ارائه بدهد.

معمولاً منتورها کاریزماتیک هستند و مراجع باکمال میل اجازه می‌دهد که در طول روز کوچک‌ترین رفتار و عملکرد خودش، تیم کاری یا خانواده، توسط منتور مشاهده و عارضه‌یابی شود. زیرابه او اعتماد کامل دارد می‌داند که نتیجه این تمرین سخت، موفقیت و پیشرفت چشمگیر خواهد بود.

تمام افراد برجسته و موفق یک منتور در کنار خود دارند و برای بهبود عملکرد و پیشرفت در زندگی فردی و شغلی از او کمک می گیرند.

مهم‌ترین تکنیکی که منتور استفاده می‌کند کوچینگ است. با گوش دادن، پرسش و بازخورد به او کمک می‌کند که خودش راه‌حلی برای مشکلاتش پیدا کند تا تغییرات در ذهن او نهادینه شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا در واتساپ پیام دهید 09335787550

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00