شفافیت هدف

به جرئت می توان گفت وضوح و شفافیت هدف ، کلید اصلی موفقیت است، وضوح و شفافیت هدف ، زیربنای موفقیت است، یکی از مهمترین عوامل رسیدن یا نرسیدن به هدف است. رابطه مستقیمی بین وضوح و شفافیت هدف با آنچه می خواهید و البته آنچه که در عمل انجام می دهید وجود دارد

چگونه به وضوح و شفافیت هدف برسیم؟

با خیلی از افراد که صحبت می کنم یا کامنتی که از اعضای سایت یا شبکه های اجتماعی می گیریم این است که می گویند: من واقعا نمی دانم چه می خواهم، نمی دانم به چه چیزهایی علاقه مندم، حتی نمی دانم در چه چیزهایی استعداد دارم.

خب این کاملا طبیعی است، ممکن است خیلی از افراد در حالت عادی نداند چی می خواهند، دلیلش هم این است که تا به حال در موردش فکر نکرده اند، تحقیق و بررسی نکرده اند، اگر شما هم جزو این افراد هستید نیاز به خودشناسی دارید، باید زمان صرف کنید و در مورد خودتان اطلاعات بیشتری به دست آورید، باید کشف کنید که علایق شما چیست، چه توانایی هایی دارید.

البته خودم به شخصه معتقدم همه آدم ها، همه توانایی های لازم برای موفقیت را به صورت بالقوه دارند، فقط آن را به صورت بالفعل در نیاورده اند، زمان نگذاشته اند که آن را فعال کنند.

هر چقدر بیشتر خودتان را بشناسید، علایقتان را کشف کنید، توانایی هایی که در حال حاضر دارید را بدانید، بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

اهداف شفاف

وضوح و شفافیت هدف از طریق تضادها

کی از بهترین راه ها برای تشخیص اینکه واقعا چه می خواهید، استفاده از تضادها است، باید به زندگی تان نگاهی بی اندازید و ببینید چه چیزهایی ندارید، کدام قسمت از زندگی تان شما را اذیت می کند، مثلا اگر شما یک شغل خوب با جایگاه اجتماعی بالا دارید، دیگر نیازی نمی بینید که به دنبال یک شغل دیگر باشید، ولی اگر شغلی نداشته باشید یا از شغلتان راضی نباشید، مطمئنا یکی از خواسته های شما داشتن شغل بهتر است.

کسی که سلامتی نداشته باشد به دنبال سلامتی است، معمولا برای افراد سالم، سلامتی اولویت اول نیست.

تا به حال شده بخواهید موج رادیو را عوض کنید، مثلا از یک فرکانس بخواهید روی فرکانس دیگر قرار دهید؟

وقتی شروع به این کار می کنید ناگهان صدای خش خش و اذیت کننده ای پخش می شود، گاهی اوقات آنقدر این صداها اذیت کننده هستند که اولین کاری که بلافاصله انجام می دهید این است که صدای رادیو را کم می کنید.

این صداهای خش خش شما را اذیت می کند و می خواهید هر چه سریع تر از شر آن خلاص شوید، یعنی می خواهید صدای واضح بشنوید، رسیدن به وضوح و شفافیت هدف از طریق تضادها هم دقیقا همین است.

کدام قسمت از زندگی تان خش خش می کند و می خواهید هر چه سریع تر از شر آن خلاص شوید؟

نداشتن پول، نداشتن سلامتی، فقر و بدبختی، بی کاری، نداشتن سرپناه، همگی خش خش هایی هستند که شما را اذیت می کنند و باید از شرشان خلاص شوید.

ما انسان ها ذاتا به دنبال راحتی و زندگی بهتر هستیم، باید زندگی تان را مورد بررسی قرار دهید و ببینید چه چیزهایی راحتی و زندگی بهتر را از شما گرفته است، عکس آن دقیقا همان چیزی است که می خواهیم

گروه بندی و حذف خواسته ها

فرض کنید بیرون از منزل و در خیابان هستید، سر ظهر است و گرسنه شده اید و می خواهید ناهار بخورید، چه غذایی را انتخاب می کنید از بین ده ها، صدها و هزاران نوع غذا کدام را انتخاب می کنید؟

مثلا می گویید امروز هوس غذای فست فود کرده ام، ترجیح می دهم به جای ساندویچ، پیتزا بخورم و از بین پیتزاها هم مخصوص را ترجیح می دهم. اینطوری با 2 یا سه حرکت به غذای مورد نظر می رسید.

از این روش هم می توانید استفاده کنید، به این صورت که خواسته هایتان را لیست کنید یعنی هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید و سپس آنها را گروه بندی کنید، گروه های مختلف را که اولویت کمتری دارند را حذف کنید تا به گروه و هدفی که بیشترین اولویت را برایتان دارد برسید. درست مانند تست های کنکور که جواب های غلط را حذف می کنیم تا به جواب درست برسیم.

مدیر هدف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00