نظریه کل یکپارچه
نظریه یک کل یکپارچه که توسط دکتر بن کوهه ساخته شده است از یک مفهوم اصلی در درمان گشتالت در مورد ایده یکپارچه “ارتباط” گرفته شده است. با تمرکز بر روی خودآگاهی فرد به عنوان بخشی از واقعیت موجود ، می توان بینش های جدیدی در مورد رفتار آنها ایجاد کرد و آنها می توانند دگرگونی عمیقی ایجاد کنند. اکنون می توانیم با تقسیم داستان به قسمت های مختلف “ارتباط” را درک کرده و نحوه تعامل قطعات را تشکیل دهیم تا یک تصویر بزرگ ایجاد کنیم که بتوانیم از آن یاد بگیریم.

در کوچینگ تحول آفرین چگونه کار می کند؟
نظیر دیگر نظریه های یادگیری ، نظریه گشتالت اصولی دارد که باید براساس آن عمل کند. این اصول از قبل در آرایش ذهن انسان و چگونگی ساختار ادراک وجود دارد. نظریه پردازان گشتالت پیشنهاد می کنند که تجربیات و ادراکات فراگیران تأثیر بسزایی در نحوه یادگیری آنها دارد.

یکی از جنبه های گشتالت پدیدارشناسی است ، که مطالعه نحوه چگونگی سازماندهی یادگیری افراد با مشاهده تجربیات و آگاهی های زیسته خود است. یادگیری به بهترین وجه زمانی اتفاق می افتد که دستورالعمل مربوط به تجربیات واقعی آنها باشد. مغز انسان می تواند نقشه ای از محرک های ناشی از این تجربیات زندگی تهیه کند. این فرایند نقشه برداری “ایزومورفیسم” نامیده می شود.

هر زمان که مغز فقط بخشی از یک تصویر را می بیند ، مغز به طور خودکار سعی در ایجاد یک تصویر کامل دارد. این اصل به عنوان “عامل بسته شدن” شناخته می شود. بنابراین ذهن به جای بخشهای جداگانه از طریق اصل “عامل مجاورت” عناصر یادگیری را که به طور کلی نزدیک به یکدیگر ارائه می شوند ، ترسیم می کند. *

با شکستن محتوا به “گلوله” و سپس اختصاص دادن برچسب برای گلوله های مربوطه ، این امکان را برای ما فراهم می کند تا چشم انداز “تکه تکه” داستان را ببینیم. این به طور طبیعی ما را بر آن دارد تا روابط احتمالی با سایر قسمت ها را بررسی کنیم. این است که چگونه می توانیم با استخراج دلایل و منطق ، کنجکاوی خود را در ترسیم معنای داستان افزایش دهیم ،

* این را می توان در زمینه های یادگیری مانند خواندن و موسیقی مشاهده کرد ، جایی که حروف و کلمات یا نت های موسیقی هنگام ایستادن معنایی ندارند ، اما وقتی توسط مغز انسان ترسیم می شوند به یک داستان یا آهنگ کامل تبدیل می شوند.

سمعی
مرورگر شما از عنصر صدا پشتیبانی نمی کند.
مکالمه کوچینگ توسط دکتر بن کوه ، MCC و مشتری او پیامسوک به عنوان بخشی از CPD در آگوست 2018
ویدئو
نظریه کل یکپارچه الهام گرفته از تئوری تفکر سیستم است. همانطور که دکتر پیتر سنژ مفهوم تفکر سیستم را توضیح می دهد ، این ارائه ویدیو را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00