مدیران زمانی تاثیر خود را افزایش می دهند که یاد بگیرند چگونه به افراد خود کوچینگ کنند، نه اینکه فقط بر آنها نظارت کنند. مدیران به عنوان کوچ، با ارائه راهنمایی و پشتیبانی، تیم‌هایی با عملکرد بهتر را پرورش می‌دهند و به افراد خود کمک می‌کنند تا به پتانسیل واقعی خود دست یابند.

کارمندانی که کوچینگ مدیریتی مؤثری دریافت می‌کنند، بر اساس گزارش فعال‌سازی وضعیت عملکرد ما در سال 2023، نتایج مثبتی را گزارش می‌دهند. در میان کارمندانی که همیشه از مکالمات مدیر احساس رضایت می‌کنند – به‌ویژه بررسی‌های شغلی و پیشرفت – 81٪ بسیار سازنده هستند و 73٪ همیشه احساس مشارکت می‌کنند. این را با کارمندانی مقایسه کنید که به ندرت یا هرگز از مکالمات مدیر راضی نیستند – فقط 55٪ بسیار سازنده هستند و فقط 48٪ همیشه درگیر هستند. همچنین مکالمات مؤثر کوچینگ باعث می شود که کارکنان احساس ارزشمندی کنند و گزارش دهند که از کار کردن برای کارفرمای خود لذت می برند.

شواهد نشان می دهد که کوچینگ نتایج کسب و کار تولید می کند، با این حال به سختی نیمی (54٪) از مدیران به توانایی های کوچینگ خود اطمینان دارند و کمتر از یک چهارم احساس می کنند از حمایت کافی از منابع انسانی برخوردار هستند. خبر خوب این است که رهبران منابع انسانی می توانند آموزش ارائه دهند و فرهنگ کوچینگ را تقویت کنند تا به مدیران کمک کنند تا این نقش حیاتی را ایفا کنند. در کتاب «چگونه به مدیران کمک کنیم کوچان بهتری باشند»، که به بررسی اهمیت اثربخشی مدیران می پردازد، شش حوزه کلیدی را که مدیران می گویند کمک می خواهند، از جمله کوچینگ برای عملکرد، کمک به کارکنان برای توسعه مهارت ها و مسیرهای شغلی و ارائه بازخورد به اشتراک می گذاریم.

بیایید مزایای کوچینگ و نحوه اجرای مکالمات کوچینگ را در سازمان خود پوشش دهیم.

درک نقش مدیران به عنوان کوچ

تغییر مدیران از نقش مدیریت سنتی خود به نقش کوچینگ به آنها قدرت می دهد تا تأثیر مثبت بیشتری بر عملکرد کارکنان داشته باشند. آموزش مدیران برای خدمت به عنوان کوچ و حمایت از آنها با رویکردها و منابع مناسب، تأثیر آنها را بر کارمندان و کسب و کار افزایش می دهد.

مدیریت سنتی در مقابل کوچینگ

مدیریت سنتی بر تعیین اهداف برای تیم، تخصیص وظایف، و حصول اطمینان از تکمیل به موقع و با استاندارد معین تمرکز دارد. در این ظرفیت، مدیران اولویت‌های کارمندان را دیکته می‌کنند و جهت کار را با فضای کمی برای پیشنهادات یا ابتکار کارمندان ارائه می‌کنند. مدیریت سنتی رویکردی از بالا به پایین دارد که در آن مدیر کنترل را در دست دارد و از کارکنان انتظار می‌رود که از رهبری آنها پیروی کنند.

کوچینگ رویکرد مشارکتی تری را القا می کند، رویکردی که در آن مدیران به کارکنان کمک می کنند قابلیت های خود را برای بهبود عملکرد خود رشد دهند. کوچینگ کمتر در مورد دستور دادن است و بیشتر در مورد ایجاد یک محیط با عملکرد بالا است که به کارکنان اجازه می دهد به پتانسیل خود دست یابند، انتقادی فکر کنند و مهارت های خود را توسعه دهند.

مدیران به عنوان کوچ به گزارش های خود کمک می کنند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند. آنها همچنین به کارکنان کمک می کنند تا اهدافی را بر اساس اینکه چگونه کارشان از اهداف تیم و کسب و کار حمایت می کند تعیین کنند. این یک رویکرد از پایین به بالا است، که در آن کوچ به عنوان یک تسهیل کننده عمل می کند، و کارمند قدرت تصمیم گیری و مالکیت کار خود را دارد.

چگونه کوچینگ یک محیط کاری مثبت ایجاد می کند

کوچینگ کارمندان را تشویق می‌کند که در مورد احساسشان، جایی که چالش‌ها یا موانعی را تجربه می‌کنند، و ایده‌ها و راه‌حل‌هایی که به آن‌ها فکر می‌کنند، باز و صادق باشند – همه این‌ها بدون ترس از قضاوت یا مجازات. وقتی اعضای تیم به عنوان کوچ به مدیران خود نزدیک می شوند، اغلب احساس راحتی می کنند که ریسک کنند و خلاق باشند. کوچینگ احساس ایمنی ایجاد می کند زیرا کارکنان می دانند که نظرات و نظرات آنها محترم و ارزشمند است.

کوچینگ همچنین کار تیمی و همکاری را تشویق می کند. مدیران موثر با تیم های خود کار می کنند تا نقاط قوت خود را شناسایی کنند و اینکه چگونه می توانند بیشترین تأثیر را بر تجارت داشته باشند. چه این مکالمات به صورت تک به تک یا در یک محیط گروهی انجام شود، کوچینگ مکالماتی را ایجاد می کند که در آن کارمندان به دلیل ویژگی ها و مشارکت هایشان شناخته می شوند نه اینکه صرفاً مورد انتقاد قرار گیرند.

چگونه مدیران به عنوان کوچ تاثیر کسب و کار را هدایت می کنند

توانمندسازی مدیران به‌عنوان کوچ، از نتایج عملکرد بهتری پشتیبانی می‌کند که در کنار هم در میان تیم‌ها، منجر به نیروی کار با عملکرد بالا می‌شود. با ارائه راهنمایی و پشتیبانی مداوم، کوچان به کارکنان کمک می کنند تا اهداف دست یافتنی را شناسایی کنند که از کسب و کار حمایت می کند – و اینکه چگونه به آن اهداف می رسند.

کوچینگ همچنین کار تیمی و همکاری را می کند. مدیران با تیم های خود کار می کنند تا نقاط قوت خود را شناسایی کنند و چگونه می توانند بیشترین تأثیر را بر تجارت داشته باشند. چه این مکالمات به صورت تک به تک یا در یک محیط انجام می شود، کوچینگ مکالماتی را ایجاد می کند که در آن کارمندان به دلیل ویژگی ها و مشارکت هایشان می شوند نه اینکه صرفاً مورد انتقاد قرار گیرند.

چگونه مدیران به عنوان کوچ تاثیر کسب و کار را هدایت می کنند

توانمندسازی مدیران به‌عنوان کوچ ، از نتایج عملکرد بهتری پشتیبانی می‌کند که در کنار هم در میان تیم‌ها، منجر به نیروی کار با عملکرد بالا می‌شود. با ارائه راهنمایی و پشتیبانی مداوم، کوچان به کارکنان کمک می کنند تا اهداف دست یافتنی را شناسایی کنند که از کسب و کار حمایت می کند – و اینکه چگونه به آن اهداف می رسند.

مدیران با محوریت کوچینگ به اعضای تیم کمک می‌کنند تا فرصت‌های خود را برای تحرک داخلی درک کنند، خواه این کار روی پروژه‌های مختلف، دنبال کردن تبلیغات یا انجام حرکات جانبی باشد. ایجاد چنین فرصت‌هایی می‌تواند کارمندان را تشویق کند تا در کسب‌وکار رشد کنند نه ترک – کاهش گردش مالی و حفظ دانش مهم در داخل.

گزارش بهبود وضعیت عملکرد 2023 نشان داد که کارکنان بیشترین اعتماد را به مدیران خود دارند. با این حال، تقریباً نیمی از آنها گفتند که مدیر آنها در پیشرفت آنها نقشی ندارد یا مانعی آشکار برای حرفه آنها است. سازمان ها باید این را فرصتی برای کمک به مدیران بدانند که نیروی مثبتی برای کارکنان خود باشند.

مدیران بزرگ با ارتباطات صادقانه و معتبر و با حمایت از کارمندان در حین یادگیری و رشد، اعتماد ایجاد می کنند. آنها کنجکاوی را تقویت می کنند و فضایی را برای دیدگاه های دیگر برای تشویق حل مسئله و تفکر انتقادی فراهم می کنند. مدیران موفق شوخ طبعی، فروتنی، صراحت و صداقت را به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط و ایجاد اعتماد و اعتماد نشان می دهند. در نهایت، آنها با راهنمایی و گوش دادن آموزش می دهند و دیگران را قادر می سازند تا خودشان به جای ارائه پاسخ، مشکل را حل کنند.

زیرساخت‌هایی را برای هدف‌گذاری، کسب مهارت‌ها و ردیابی راه‌اندازی کنید

به مدیران ابزارها و فرآیندهایی را برای تعیین و ردیابی اهداف پیرامون عملکرد و پیشرفت شغلی برای کارکنان خود ارائه دهید. اینها شامل الگوهای گفتگو برای کمک به شناسایی و تعیین کمیت اهداف و انگیزه‌های کارکنان، ثبت آرزوها و علایق شغلی، کمک به کارکنان برای شناسایی فرصت‌های رشد و توسعه، و ساختن اهداف توسعه در یک برنامه عملکرد است.

برای چک لیست جامع اقداماتی که به مدیران کمک می کند تا کارکنان را برای رشد و توسعه شغلی راهنمایی کنند، به 8 روش برای فعال کردن کوچینگ مدیر درجه یک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00