در برنامه ریزی و بررسی شرایط کارکنان عناصر اصلی یک جلسه کوچینگ شامل موارد زیر می باشد:

1. تمرکز:
هدف ایجاد موضوع مکالمه مربیگری است. ایجاد لحن مشارکتی برای مکالمه و داشتن هدف مشخص برای پایان مکالمه.
مهارت های مهم در این مرحله عبارتند از: گوش دادن به موضوع مهم ، شفاف کردن موضوع تمرکز همراه با مراجع ، پرسیدن سوالات پایان باز ، بیان و همدلی برای ایجاد لحن و درک مشترک ، جمع بندی اطلاعات دریافت شده از مراجع، حفظ تمرکز صحبت ها به آینده ، اطمینان از اینکه تمرکز انتخاب شده مورد توافق دو طرف کوچ و مراجع باشد.
2. کنکاش:
هدف بررسی دیدگاه ، نیازها ، ارزشها و اعتقادات مراجع است.کنکاش منجر به درک عمیق تری برای مراجع می شود. برای کوچ مهم است که هنگام کنکاش ، به جای قضاوت، از حس کنجکاوی خود استفاده کند.
مهارتهای مهم در این مرحله عبارتند از: گوش دادن فعال ، بررسی مستمر کوچ از مطالب متوجه شده ، پرسیدن سوالات باز ، تصدیق احساسات ، کاوش در دیدگاه فعلی مراجع و چشم اندازهای جایگزین
3. برنامه ریزی اقدام:
هدف تصمیم گیری در مورد هدف یا نحوه اقدام است.
مهارت های مهم در این مرحله عبارتند از: حفظ تمرکز بر نتیجه به جای مسئله ، پرسیدن سوالات باز ، شکستن یک هدف بزرگ به قطعات کوچکتر ، شناسایی موانع و ایده ها برای غلبه بر آنها ، متمرکز نگه داشتم صحبت ها و پرهیز از صحبت های مبهم.
4. خاتمه دادن:
هدف این است که در جلسه یادگیری مراجع از جلسه را مرور کنید ، مسئولیت پذیری را ایجاد کنید و دوباره بر حمایت خود تأکید کنید.
مهارت های مهم در این مرحله عبارتند از: جمع بندی جلسه ، پرسیدن سوالات با پایان باز ، ایجاد مسئولیت خاص مراجع (چه کاری باید انجام شود و چه زمانی توسط آن فرد انجام می شود) ، پذیرش ، تعهد به هر کاری که به عنوان مراجع/ مدیر انجام می دهید (در جهت کمک به هدف مراجع)
مدل چرخه شایستگی یادگیری
یک مدل مفید برای یادگیری ، چرخه مهارت است ، یک مدل چهار مرحله ای که می تواند به شما در شناسایی شایستگی های شما کمک کند:
1. عدم شناخت به صورت ناخودآگاه
شما نمی دانید که نمی دانید.
یک مثال خوب می تواند کودکی باشد که هرگز دوچرخه ندیده است ، یا تصور نمی کند که زبانی غیر از زبان آنها وجود داشته باشد.
2. عدم شناخت آگاهانه
شما آگاه هستید که مهارت خاصی را ندارید.
به عنوان مثال ممکن است کودکی باشد که کودکان دیگر را در حال دوچرخه سواری دیده یا کسی را به زبان دیگری صحبت می کند و بنابراین می خواهد یاد بگیرد.
3. شناخت آگاهانه
شما یاد گرفته اید که چگونه کاری را انجام دهید ، اما هنوز هم برای انجام آن باید به آن فکر کنید.
به عنوان مثال کودکی می تواند دوچرخه سواری کند اما اگر دست از تماشای مکانی که می رود متوقف شود زمین می خورد.
4. شناخت ناخودآگاه
شما یاد گرفته اید که چگونه کاری را آنقدر خوب انجام دهید که به مغز شما سیم پیچ شود.
دیگر لازم نیست به نحوه انجام آن فکر کنید ، بلکه فقط آن را انجام می دهید. در واقع ، اگر خیلی به آن فکر کنید ، ممکن است قادر به انجام آن نباشید.
کوچ باید مرحله ای که مراجع در آن قرار دارد را شناسایی کند تا از زبان مناسب برای رساندن وی به مرحله بعدی استفاده کند. به هر حال ، اگر نمی دانید مهارتی را ندارید تلاش برای بهبود آن مهارت بسیار دشوار است.

ترجمه احسان صدرزاده
کوچ سطح یک از آکادمی کوچ مستر سنگاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00
error: توجه: محتوا حفاظت شده است