بخش سوم

  1. زیادی راحت هستید

زندگی‌تان ساکن و قابل پیش‌بینی است. همه‌چیز همیشه یک‌جور است. در حاشیه امنتان (شیوه عادی و همیشگی زندگی که آسان است، اما رضایت‌بخش نیست) زندگی می‌کنید. درست است. همه ما می‌خواهیم زندگی‌مان راحت باشد. اما سؤال مهم این است که آیا شاد هم هستید؟ آیا این راحتی به قیمت سکون و بی‌تحرکی و ناخشنودی‌تان تمام نشده است؟ مربی به شما کمک می‌کند از حاشیه امنتان بیرون بیایید و شما را به چالش می‌کشد تا رشد کنید و زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تری برای خود بسازید.

  1. تغییر بزرگی در حال رخ دادن در زندگی‌تان است

شاید در حال تغییر شغلتان هستید یا تغییر مهمی در زندگی شخصی‌تان در حال اتفاق افتادن است. تغییر همیشه استرس‌زاست و گاهی این استرس خیلی شدید است. بنابراین این‌طور وقت‌ها معمولاً دوست و آشنا و خانواده را هر جا که گیر بیاورید شروع به حرف زدن درباره آن تغییر و مسائل و مشکلاتتان می‌کنید. با همه مثل مشاور و مربی و روان‌درمانگر برخورد می‌کنید. آن‌قدر حرف می‌زنید که آن‌ها را خسته می‌کنید و خودتان هم هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرید. خلاصه می‌کنم.  وقت خودتان و دیگران را تلف نکنید. لطفاً به یک مربی زندگی مراجعه کنید. یک مربی خوب و حرفه‌ای به زندگی شما به شکلی متفاوت اهمیت می‌دهد و به شیوه مؤثرتر و پایدارتری کمکتان خواهد کرد.

  1. روان‌درمانی‌تان تمام‌شده و از خودتان می‌پرسید «حالا که چه؟»

روان‌درمانی و مربیگری می‌توانند زوج خیلی خوبی برای کمک به شما باشند. درواقع بسیاری از روان‌درمانگران (روانشناسان) برای شما نقش مربی را هم ایفا می‌کنند. در این صورت عالی است. به کار با آن‌ها ادامه بدهید. اما اگر احساس می‌کنید کارتان با روان‌درمانگرتان تمام‌شده و نیاز به کمک متفاوتی از فرد متفاوتی دارید، احتمالاً به کمک یک مربی خوب نیاز دارید تا وارد مرحله جدیدی از تغییرات مثبت و عالی در زندگی خود شوید

  1. خوشحال و خوشبخت هستید

نه شوخی نمی‌کنم! درواقع این بهترین وقت برای شرکت در جلسات مربیگری است. وقتی شما خوشحالید و از زندگی کنونی‌تان راضی هستید، احتمال بیشتری دارد که آغوشتان به روی رشد و پیشرفت باز باشد. در این حالت شما آرام‌تر و آماده‌تر هستید، می‌توانید اهداف بیشتر و تازه‌تری را دنبال کنید و به سطوح بالاتری از موفقیت و خوشبختی برسید. خوشبختی، بهترین انگیزه برای کسب خوشبختی بیشتر است.

ناهید مزیدی

مربی زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0:00
0:00